بندرعباس هزار و سیصد و هشتاد و نه

می خواهید بدانید چرا بندرعباس پیشرفت نمی کند؟

بندرعباس هزار و سیصد و هشتاد و نه

می خواهید بدانید چرا بندرعباس پیشرفت نمی کند؟

سخنی از .......

بپرهیزید 

از ناجوانمردیها

نا راستی ها

نا مردمی ها


چنین کنید تا ببینید که خداوند 

چگونه بر سر سفره شما

با کاسه یی خوراک و تکه ای نان می نشیند

و بر بند تاب با کودکانتان تاب میخورد

و در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان می کند

ودر کوچه های خلوت شب با شما آواز میخواند


مگر از زندگی چه می خواهید

که در خدایی خدا یافت نمی شود ؟

که به شیطان پناه می برید ؟

که در عشق یافت نمی شود؟

که به نفرت پناه می برید ؟

که در سلامت یافت نمی شود ؟

که به خلاف پناه می برید ؟

و مگر حکمت زیستن را از یاد برده اید 

که انسانیت را پاس نمی دارید ؟


از سخنان ملاصدرا

باز گرداندن میلیار دها ین پس از سونامی

به گزارش خبرگزاری آلمان مردم ژاپن که در ماههای گذشته بحران سیل . سونامی و نشت مواد رادیو اکتیو را پشت سر گذاشته اند بیش از سه و نیم میلیارد ین پول را که در مناطق سیل زده یافته اند به دولت باز گردانده اند. 

 هم چنین 5700گاو صندوق پیدا شده پس از سیل که حاوی بیش از دو میلیارد  ین بوده به دولت داده شده است.

سخنگوی پلیس ژاپن اعلام کرد مردم و داوطلبان هم چنان کیف پول های پیدا شده را تحویل می دهند و تا کنون 96 درصد مبالغ پیدا شده به صا حبانشان باز گردانده شده است.

زلزله و سونامی در ژاپن که در ماه مارس رخ داد دستکم 20 هزار کشته و هزاران نفر بی خانمان بر جا گذاشت .

خداوندا ملتی را که این گونه رفتار می کنند تا حضور صاحب زمان حفظ فرما تا نزد ایشان شرمنده انسان و انسانیت نباشیم.

منبع : سایت مدیران جوان 

یک نکته

کلاغ و یه خرس سوار هواپیما بودن کلاغه سفارش چایی میده چایی رو که میارن یه کمیشو می خوره باقیشو می پاشه به مهموندار. 
مهموندار می گه چرا این کارو کردی؟
 
کلاغه می گه دلم خواست پررو بازیه دیگه پررو بازی!

چند دقیقه می گذره باز کلاغه سفارش نوشیدنی می ده باز یه کمیشو می خوره باقیشو می پاشه به مهموندار.
مهموندار میگ ه : چرا این کارو کردی؟
کلاغه می گه دلم خواست پررو بازیه دیگه پررو بازی !
بعد از چند دقیقه کلاغه چرتش می گیره.
 
خرسه که اینو می بینه به سرش می زنه که اونم یه خورده تفریح کنه ...
 
مهموندارو صدا می کنه میگه یه قهوه براش بیارن قهوه رو که میارن یه کمیشو میخوره باقیشو می پاشه به مهموندار.

مهموندار می گه چرا این کارو کردی؟ 
خرسه می گه دلم خواست پررو بازیه دیگه پررو بازی.
اینو که می گه یهو همه مهموندارا می ریزن سرش و کشون کشون تا دم در هواپیما می برن که بندازنش بیرون خرسه که اینو میبینه شروع به داد و فریاد می کنه.
کلاغه که بیدار شده بوده بهش می گه: آخه خرس گنده تو که بال نداری مگه مجبوری پررو بازی دربیاری !

نکته مدیریتی :

قبل از تقلید از دیگران منابع خود را به دقت ارزیابی کنید.


سخنی از حسین پناهی

از آجیل سفره عید چند پسته لال مانده است.


آنها که لب گشودند خورده شدند.


آنها که لال مانده اند می شکنند.


دندانساز راست می گفت


پسته لال سکوت دندان شکن است.

علاجی ندارد این خودخواهی؟

من رییس مجموعه هستم .من تشخیص می دهم که صلاح سیستم چیست ؟ رییس اداری می گوید با من هماهنگ نشده پس من این نامه را امضاء نمی کنم .کارمند می گوید باید با من تماس گرفته شود و گرنه من کار مردم را انجام نمی دهم .کارمند مالی می گوید من باید فرزندم را به مدرسه برسانم .مشکل سیستم به من ربطی ندارد.دبیرخانه می گوید من این اشتباه را تصحیح نمی کنم .این اشتباه من نیست .مهندس سیستم با صدای بلند فریاد می زند من رهبر سیستم هستم .اینها نمونه ای از مکالمات بیمار گونه موجود در سیستمهای اداری است که هر روز به وقوع می پیوندد.یازده بار کلمه من و دریغ از یکبار کلمه ما.خود خواهی و منیت تا کی و تا کجا ؟ جاده  خود خواهی مستقیم به نا کجا آباد می رود .همه یک صدا من را فریاد می کنند و فقط به خود می اندیشند و متاسفانه تنها چیزی که به آن توجه نمی شود منفعت جمع است .و تا زمانی که سیستمها از من به ما تبدیل نشده اند همچنان باید با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم.باید کاری کرد .آدمهای بزرگ یا راهی خواهند یافت و یا راهی خواهند ساخت.